id: 38859
Назва: Міжнародний досвід гуманізації вищої освіти через призму вивченняанглійської мови
Автори: Брида О.Р., Погранична Н.М.
Ключові слова: гуманізація освіти; інтерналізація; міжкультурний діалог; освітні практики.
Дата публікації: 2025-05-01 10:49:31
Останні зміни: 2025-05-01 10:49:31
Рік видання: 2024
Аннотація: У статті проаналізовано вплив викладання англійської мови на гуманізацію вищої освіти у контексті реальних міжнародних практик. Гуманізація освіти визначена як центральна складова сучасного педагогічного мислення. Вона охоплює багато аспектів вищої освіти: професійних і освітніх стандартів, освітньої політики, інституційного регулювання, належного функціонування неформальної освіти, нами зроблена спроба виокремити кожен аспект гуманізації освіти, і окреслити загальну проблематику. Метою даного дослідження є спроба проаналізувати міжнародний досвід гуманізації вищої освіти з акцентом на міжкультурний діалог, застосування критеріїв якості освіти, розвитку неформальної освіти та реалізацію міжнародних обмінів через вивчення англійської мови. У контексті дослідження використано такі методи: теоретичний аналіз (вивчення літератури, наукових статей та міжнародних звітів з питань гуманізації освіти та міжкультурного діалогу); порівняльний аналіз: дослідження освітніх практик у різних країнах для виявлення ефективних підходів; метод синтезу (розробка рекомендацій на основі отриманих даних). Результати. Виявлено: викладання в українських ЗВО англійської мови є важливим інструментом для формування таких характеристик особистості як толерантність, повага до різноманітності, розуміння культурних особливостей тощо. До стратегічних напрямів розвитку гуманізації вищої освіти в Україні через викладання англійської мови віднесено: впровадження викладання англійської мови у ЗВО; практику запровадження факультативів, мовних клубів та курсів для студентської молоді; розвиток неформальної освіти через долучення студентів до реалізації міжнародних проектів, академічних обмінів, дискусійних клубів тощо. Висновки. У перспективі подальших досліджень варто більш поглиблено вивчати міжнародні практики використання англійської мови у кількох напрямках реалізації освіти – через практики ЗВО, державну політику і через неформальну освіту.
URI: http://www.vsau.vin.ua/repository/getfile.php/38859.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. Вип. 13. URL: https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/515/397 DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14580194
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 38859.pdf Розмір : 566522 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний
| |
|
|