The Repository of VNAU

MAIN | BY YEARS | COLLECTIONS| BY TYPES| BY DEPS | SEARCH| LOGIN | ABOUT| RSS |

id: 38859
Title: Міжнародний досвід гуманізації вищої освіти через призму вивченняанглійської мови
Authors: Брида О.Р., Погранична Н.М.
Keywords: гуманізація освіти; інтерналізація; міжкультурний діалог; освітні практики.
Date of publication: 2025-05-01 10:49:31
Last changes: 2025-05-01 10:49:31
Year of publication: 2024
Summary: У статті проаналізовано вплив викладання англійської мови на гуманізацію вищої освіти у контексті реальних міжнародних практик. Гуманізація освіти визначена як центральна складова сучасного педагогічного мислення. Вона охоплює багато аспектів вищої освіти: професійних і освітніх стандартів, освітньої політики, інституційного регулювання, належного функціонування неформальної освіти, нами зроблена спроба виокремити кожен аспект гуманізації освіти, і окреслити загальну проблематику. Метою даного дослідження є спроба проаналізувати міжнародний досвід гуманізації вищої освіти з акцентом на міжкультурний діалог, застосування критеріїв якості освіти, розвитку неформальної освіти та реалізацію міжнародних обмінів через вивчення англійської мови. У контексті дослідження використано такі методи: теоретичний аналіз (вивчення літератури, наукових статей та міжнародних звітів з питань гуманізації освіти та міжкультурного діалогу); порівняльний аналіз: дослідження освітніх практик у різних країнах для виявлення ефективних підходів; метод синтезу (розробка рекомендацій на основі отриманих даних). Результати. Виявлено: викладання в українських ЗВО англійської мови є важливим інструментом для формування таких характеристик особистості як толерантність, повага до різноманітності, розуміння культурних особливостей тощо. До стратегічних напрямів розвитку гуманізації вищої освіти в Україні через викладання англійської мови віднесено: впровадження викладання англійської мови у ЗВО; практику запровадження факультативів, мовних клубів та курсів для студентської молоді; розвиток неформальної освіти через долучення студентів до реалізації міжнародних проектів, академічних обмінів, дискусійних клубів тощо. Висновки. У перспективі подальших досліджень варто більш поглиблено вивчати міжнародні практики використання англійської мови у кількох напрямках реалізації освіти – через практики ЗВО, державну політику і через неформальну освіту.
URI: http://www.vsau.vin.ua/repository/getfile.php/38859.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. Вип. 13. URL: https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/515/397 DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14580194
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 38859.pdf Size : 566522 byte Format : Adobe PDF Access : For all

Enlarge

"Socrates" System  |   VNAU official site Copyright © 2013, coding by Y.Palamarchuck, design by R.Yatskovska